Vilkår & betingelser

1. Introduksjon

Disse vilkårene og betingelsene gjelder for alle tjenester som tilbys av MALENE HJØNNEVÅG ENK ("Leverandøren"), organisasjonsnummer 930 137 731, gjennom nettstedet socialbymalene.no og relaterte plattformer.

Ved å bestille, kjøpe eller bruke våre tjenester, godtar du disse vilkårene i sin helhet. Hvis du ikke godtar disse vilkårene, bør du ikke bruke våre tjenester.

2. Tjenestebeskrivelser

Leverandøren tilbyr ulike tjenester innen sosiale medier og markedsføring, inkludert men ikke begrenset til:

  • Tea Time (en-til-en veiledning)

  • Innholdsklinikken (visuell identitet og gjennomgang av sosiale medier kanaler)

  • Innholdscruiset (Social Media Management)

  • Gjør det selv versjon av Innholdscruiset

Spesifikke detaljer, omfang og betingelser for hver tjeneste vil bli spesifisert i en egen oppdragsavtale ved bestilling.

3. Bestilling og betaling

3.1 Alle priser er oppgitt eksklusiv merverdiavgift med mindre annet er spesifisert.

3.2 Ved bestilling av tjenester aksepterer kunden å betale det avtalte beløpet innen angitt betalingsfrist (normalt 14 dager fra fakturadato).

3.3 Ved forsinket betaling påløper forsinkelsesrente i henhold til forsinkelsesrenteloven.

3.4 Tjenester leveres først etter at betaling er mottatt, med mindre annet er avtalt skriftlig.

4. Ansvarsfraskrivelse

4.1 Leverandøren tilbyr en innsatsforpliktelse, ikke en resultatforpliktelse. Det gis ingen garantier for økt engasjement, flere følgere, økt salg, vekst, synlighet eller andre forretningsmessige resultater som følge av tjenestene.

4.2 Kunden er selv ansvarlig for implementering av strategier, innhold og råd som gis gjennom tjenestene.

4.3 Leverandøren er ikke ansvarlig for eventuelle tap, direkte eller indirekte, som måtte oppstå som følge av bruk eller manglende evne til å bruke våre tjenester.

4.4 Leverandøren er ikke ansvarlig for rettskriving, grammatikkfeil eller andre feil i tekst produsert av kunden.

4.5 Leverandøren er ikke ansvarlig for forsinkelser som skyldes at kunden ikke overholder frister for levering av materiale eller godkjenninger.

5. Kansellering og refusjon

5.1 Ved kjøp av tjenester godtar kunden en "betalt er betalt"-policy. Dette betyr at det ikke gis refusjon under noen omstendigheter etter at betaling er gjennomført.

5.2 For abonnementstjenester (som Innholdscruiset og Tea Time) gjelder oppsigelsesfristen spesifisert i den individuelle oppdragsavtalen.

5.3 Kunden er forpliktet til å betale for hele bindingsperioden selv om tjenesten ikke benyttes fullt ut.

6. Immaterielle rettigheter

6.1 Kunden har rett til å bruke innhold som produseres spesifikt for kunden til eget bruk innenfor avtalt omfang.

6.2 Leverandøren beholder alle immaterielle rettigheter til metoder, maler, prosesser, strategier og annet materiale som gjøres tilgjengelig gjennom tjenestene, med mindre annet er avtalt skriftlig.

6.3 Innhold, design og maler er kun til kundens personlige eller forretningsmessige bruk og skal ikke videreselges eller deles med tredjeparter uten skriftlig samtykke fra leverandøren.

7. Taushetsplikt

7.1 Leverandøren forplikter seg til å behandle all informasjon om kundens virksomhet konfidensielt.

7.2 Taushetsplikten vedvarer også etter at kundeforholdet er avsluttet.

8. Databehandling og personvern

8.1 Leverandøren behandler personopplysninger i henhold til gjeldende personvernlovgivning.

8.2 Ved å bruke våre tjenester samtykker du til at vi kan samle inn og behandle personopplysninger som er nødvendige for å levere tjenestene.

8.3 For mer informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger, se vår personvernerklæring på nettstedet.

9. Force Majeure

9.1 Leverandøren er ikke ansvarlig for manglende oppfyllelse av sine forpliktelser som følge av forhold utenfor leverandørens kontroll, inkludert men ikke begrenset til streik, brann, flom, naturkatastrofer, krig, opprør, cyberangrep og alvorlig sykdom.

9.2 I slike tilfeller vil tjenesteleveransen utsettes inntil hindringen opphører. Ved langvarige hindringer kan leverandøren fritas fra sine forpliktelser.

10. Endringer i vilkårene

10.1 Leverandøren forbeholder seg retten til å endre disse vilkårene når som helst.

10.2 Endringer vil bli publisert på nettstedet og trer i kraft umiddelbart for nye kunder.

10.3 For eksisterende kunder vil endringene tre i kraft 30 dager etter varsling via e-post eller nettstedet.

11. Lovvalg og tvisteløsning

11.1 Disse vilkårene er underlagt norsk lov.

11.2 Eventuelle tvister som oppstår i forbindelse med tjenestene skal først forsøkes løst gjennom forhandlinger mellom partene.

11.3 Hvis tvisten ikke kan løses gjennom forhandlinger, kan saken bringes inn for de ordinære domstoler med Oslo tingrett som verneting.

12. Kontaktinformasjon

For spørsmål om disse vilkårene eller våre tjenester, kontakt oss på:

MALENE HJØNNEVÅG ENK E-post: malene@socialbymalene.no

13. Gyldighet

Disse vilkårene er gyldige fra 12. april 2025.